Sunday 1 April 2012

abah dan mak

aku rindu mak....
kenapa mak pergi terlalu cepat...
aku pasti kalau mak ada lagi..
mak mesti bahagia ada cucu 3 orang...
shazlin nafisa, izzul islam, shazlin safiya dan seorang lagi akan lahir tidak lama lagi...
aku sedih...bila aku rasa gembira dan sedih aku rasa nak cerita pada mak tapi mak tak ada...
mak....anak mak ini rindukan mak...

abah...aku kesiankan abah...
aku tahu abah sunyi dan turut rindukan mak...
aku memang rasa janggal kalau abah nak cari pengganti mak...
tapi kalau boleh biarlah orang itu orang yang boleh jaga makan, minum, dan kesihatan abah...
aku dah lama tak pergi kubur mak...
tapi abah selalu pergi kubur mak seorang diri...
aku tahu abah rindukan mak...
ya allah walaupun aku tahu abah tak banyak cakap..
tapi aku tahu apa yang abah rasa...
abah rindu mak...
anak mak ini pun rindukan mak...

No comments:

Post a Comment