Saturday, 26 May 2012

dugaan datang melanda.

ya allah dugaan apa pula yg kau berikan pada aku dan kawan2 ku yg lain ya allah.
pertama sekali...

sahabat ku mengadu pada ku yg dia dah berpisah dgn org yg tersygnya...
dye menangis sampai tak boleh nak bernafas...
aku fikir positif sebab aku pun pernah menangis sampai tak boleh nak bernafas...

yang kedua....
masa bufday aku... aku, fariq, anis, eta n ika sambut kat popeye s.pyramyd.
aku dan anis bergurau pada eta...mknn dlm pinggn dye bnyk sgt..
so aku suruh dye habiskan sebab bdn dye terlalu kurus sgt.
lepas tuh dye menangis dan terasa hati...dia kata aku dan anis tak faham perasaan dye.
dia juga berkata kalau mak dia ada, mak dia akan back-up dye....
aku faham eta....tapi aku fikir org kurus memg klo da mkn bnyk pun tetap xakn naik bdnnya...
sesetngah ad org mcm tuh...aku xfikir lansung eta ada saket kew ape kn...
tapi aku tak pasti sume tuh...

yang ke3...
mse aku, fariq n eta tgh tggu bas fariq nk blk jb.
eta g tao ak ngn fariq....dye kata sbelom dye umo 24 dye nk kte sume g bercuti dgn dye...
aku pelik...knape dye ckp cm tuh...aku da mula fikirkan bkn2...ya allah...
kenapa dgn sume ini ya allah...apa yg telah terjadi...
selepas ibu ku yg tersyg pergi...jgn lah kau ambil pula sahabatku...
aku tak snaggup ada apa2 yg berlaku pada org yg aku sayangi....

yg ke4...
tadi mse nk g bufday ank amy...eta tbe2 ckp dye kuar ngn doktor ksihatan dye...
aku mula fikir ke lain...sume yg aku fikirkan slame nie terkumpul dlm fikiran aku...
ya allah...apakah semua ini ya allah...
aku terus fikir positif...jgn fikir bkn2....

anis....amy....
apakah kita akan kehilangan sahabat kita yg slme nie kita harunginya bersama...
aku tak sanggup nk lalui kehidupan ini tanpa korng sume...
aku terlalu sygkn korang sume....

Sunday, 20 May 2012

19 mei 2012 - my bufday at lagoon

waaaahhhhhhh.....seronok n best gle.
wlaupun terlalu pnat tpy aty sgt gumbira bersama yg tersyg.hihi.
with my pariq, my anis, my tata n bdx katak (adk angkat eta).haha.
kelakar tao p sne...sok btoi.dpt maen bnyk game kt sne.
setelah 20 taon ak bru dpt msok sunway lagoon.hahahaha.
funny gle.hihihi.ape bole wt kn.ak nie memg slalu ktinggalan zaman.hihi.
tdy anta my pariq kt sek.17...sdey.xabes2 asyk kne berpisah jer.
ble ak bole slalu dkat ngn dye.ak nk slalu jmpe ngn my pariq.
ak da rndu dye nie.rse cm lain sgt2 tdy my pariq xad kt sbelah.

ak xad mood lar nk update blog sbenarnya.
ad bnyk ag nk story.tpy ngh xad mood.
sbbnye...rse letih n ngntok mseh xilang ag.
xper lar...insyallah nty ad mse update ag...
daaaaaa.......assalamualaikum!

Thursday, 17 May 2012

pasrah jer ler...

tadi aku jawab exam utk subjek pendidikan prasekolah dan 
kanak-kanak istimewa.
ya allah susahnya...aku tak tau nak gambarkan macam mana.
tapi memang susah sangat2.
macam man lah result aku nanti.
tapi yg pastinya aku punya result bakal turun prestasinya.
ya allah aku takut utk menghadapi kegagalan skali lagi.
kenapa kegagalan tuh mesti berlaku lagi dlm idup aku.
aku dah cuba yg terbaik sebaik mungkin.
tapi...makin hari aku semakin tak boleh nak teruskannya.
adakah ini semua terjadi disebabkan aku dah putus asa
ataupun aku dah tak berminat utk belajar.
jgn macam nie.........banyak duit dah keluarkan.
kesiankan family yg da bnyk membantu.
jgn persiakan mereka semua.
walauapa pun usaha itu kena teruskan sampa dpt kejayaan.
yg penting tidak ada gagal mieja.
tapi....cuba bangun utk tingkatkan prestasi.
jgn malas.........kita perlukan usaha yg lebih utk mendapatkan kejayaan.

Thursday, 10 May 2012

hari-hari yang akan datang

hidup aku makin hari makin mencabar.
untuk melaluinya sgt sukar bagiku.
adakala aku makin putus asa...
adakala aku bersemangat sgt2 utk teruskan hidup.
ya allah mampukah aku bergerak sendiri.
kini ditempat mu sahaja dapat aku mengadu.
ya allah aku berharap aku dapat menjalani kehidupan ini dgn tenang.
banyak kali aku cuba kata pada diri sendiri supaya hadapi dengan tenang.
tapi aku masih tak boleh lagi nak hadapinya.
aku tak yakin pada diri aku.
prestasi aku akan bakal menurun.
ya allah....aku tak nak semua tuh.
buangkan segala sikap keburukan yang ada pada diriku ini.
tanpa dia aku harap aku dapat lalui kehidupan ini dgn tabah.

Wednesday, 9 May 2012

berlaku sekali lagi

ya tuhan....masalah yg satu nie pown xpernah2nya nk berhenti.
masalah yg masih tidak ada keputusannya.
aku kew yg ptut berundur diri baru family dye akan gembira dgn
kmenangannyanya.
terima kasih kerana berjaya memisahkan kami.
hasil usaha encik dan puan amat saya kagumi.
yer saya tao saya nie lebih tua setahun dari ank encik dan adik puan.
mungkin encik dan puan tak nak saya dekat dengan dia.
tapi kenapa encik dan puan bru nk muncul dlm idup dye pas saya dan dia bertemu.
kenapa sebelum saya bersama dia..encik dan puan tak pedulikan dia lansung.
sekarang nie encik dan puan dah berjaya memisahkan kami kan.
hebat betul kan....terima kasih saya ucapkan.
mungkin jalan terakhir yg terbaik buat masa sekarang.
saya perlu pergi tinggalkan dia untuk kehendak keluarganya.
aku terpaksa untuk berkorban dgn perasaan aku sendiri utk keluarganya.
mungkin ini jalan yg terbaik.
aku penat asyik menangiskan perkara yang sama.
kalau ada jodoh...kita akan berjumpa lagi.

to my love...semoga kau bahagia dengan kehidupanmu yg baru.
aku berharap kau berjaya kejar cita-cita mu.
ingat cayang...jgn berputus asa oke.
lepas nie tak ada lagi tempat mengadu untuk sayang ceritakan.
sayang akan laluinya sendiri tanpa kata-kata semangat darimu.
maafkan segala salah silap sayang pada abg selama nie.