Wednesday 25 April 2012

kehidupan yang semakin buzy

aku tersangat lah penat walaupun dah tak berulang alik.
banyak sangat perkara yang kena settle kan.
projek? huh! sangat memeningkan kepala.
aku terlalu letih sangat. belum lagi masuk sem depan.hmm...
cakap pasal sem depan nie..aku dah jadi macam rasa putus asa balik.
disebabkan sem depan ada subjek BI yang perlu aku hadapi lagi.
ya allah aku takut ya allah.aku tak pandai.aku tak nak gagal.
family aku terlalu banyak bagi aku harapan.tapi aku takut tak dapat
bagi harapan dorang semua nie dengan kejayaan.
sem nie pun aku macam dah berputus asa balik.
kenapa aku macam nie ya allah.
dengan layan pelbagai karenah orang di kolej.buat aku rasa tension sangat-sangat.

fariq?
aku rasa macam nak berpisah dengan dia untuk kebaikan kedua-duanya sekali.
patut ke aku buat macam nie.
lepas aku final exam aku akan jumpa dengan dia bersama-sama kawan aku time bufday aku.
lepas tuh aku bercadang lepas raya aku akan datang jumpa dia pulak time bufday dia.
bila aku fikir-fikirkan balik, aku nak buat keputusan untuk tinggalkan dia.
aku ingin mencari ketenangan.lagipun ini satu kebaikan untuk dia dengan family dia.
dan aku pula ada banyak komitmen yang perlu aku fikirkan untuk diri aku.
lepas selesai dia pulang ke JB balik.aku akan tukar nombor baru untuk tidak berhubung
lagi dengan dia.
maafkan diriku ini.aku terpaksa buat semua nie untuk kebaikan kita sendiri.
kalu ada jodoh, hubungan kita tak akan ke mana.kita pasti akan bertemu lagi.
insyallah...yang penting aku tak akan berubah perasaan pada orang lain.
kalau kau jumpa insan yang lebih baik dari ini.aku pasrah dan redha untuk menerimanya
dengan hati terbuka.semoga kau bahagia dengan kehidupanmu selepas ini.

perasaan?
aku terlalu penat melayan perasaan orang lain.
perlu ke kita ketepikan perasaan kita sendiri untuk mementingkan perasaan orang lain.
kadang-kadang aku rasa sakit sangat hati nie.
ya allah, bila semua keadaan ini nak beubah.
aku inginkan ketenangan.baru aku dapat bernafas dengan tenang.
wahai...bakal pendidik aku faham untuk jadi pendidik perlu ada ciri-cirinya.
aku tak pernah terfikir untuk masuk kebidang ini.
tapi..entah lah.dulu masa kecik2 ada jugak minat dalam bidang nie.
tapi tak ada lah sampai obses untuk kejar cita-cita tuh.
sekarang nie aku perlu fikirkan untuk berjaya keluar dari kolej nie dengan satu sijil diploma.
barulah aku dapat fikirkan untuk teruskan kehidupan seterusnya selepas diploma.
insyallah...sama-sama lah untuk berusaha dengan lebih.usaha itu adalah tangga kejayaan!

No comments:

Post a Comment