Sunday, 15 April 2012

sakit hati

kenapa kan?
adakala kau faham aku, adakala kau lansung tak faham aku.
aku pun jadi pelik. tapi hati aku yang sakit.
kalau kau yang buat boleh, bila aku buat..
mula lah nak marah-marah aku..
tapi kau marah aku tak logik..
sebab kau fikir aku nie ada orang lain.
aku penat lah tak habis-habis kau kata aku macam tuh.
tak cukup lagi ke selama nie aku dah terlalu setia pada kau.
kau nak aku buat apa lagi.
aku suruh kau duduk dekat dengan aku tak nak.
habis tuh sampai bila hubungan kita nak macam nie jer..
kalau kita tak berusaha tak ada maknanya dia nak datang sendiri.
kakak kau tuh ada suami sendiri, biar lah suami dia berkerja keras sendiri untuk keluarganya.
kau patut fikirkan umi kau jer sebabnya dia adalah tanggungjawab kau lepas bapak
kau ceraikan dia beberapa tahun yang lalu.
aku gembira bila kau cakap kau nak bukak bisnes tapi kau kena usaha dari bawah, baru lah kau
boleh dapat.
aku tengok hidup kau dah semakin susah sekarang kan.
dulu tak ada pun macam nie.
kau jadi macam nie sejak kau duduk serumah dengan kakak kau.
aku bukan tak suka kau duduk dengan kakak kau, tapi aku fikirkan kehidupan kau..
kakak kau memang tak patut buat kau macam tuh.
aku masih ingat lagi, dia jugak yang suruh kita berjumpa.
tapi tiba-tiba ada suatu hari tuh dia call aku dia marah aku.
kalau dia tak bagi adiknya datang jumpa aku
kenapa bagi kebenaran adiknya jumpa aku...
apa motif dia buat macam nie. aku masih tak faham sampai sekarang.
sampai bila aku kena bersembunyi macam nie ya allah.
aku terlalu penat.

No comments:

Post a Comment